Ποιες είναι οι καλύτερες πηγές πρωτεΐνης για χτίσιμο μυών; Το κρέας είναι η πιο γνωστή μορφή αλλά σίγουρα μπορούμε να λάβουμε και φυτικές πρωτεΐνες της ίδιας αξίας από τα όσπρια, τα λαχανικά και τα φρούτα! Ας δούμε τη λίστα με τις κορυφαίες Τροφές με Πρωτεΐνη για τον άνθρωπο.

Top 5 τρόφιμα με Ζωικές Πρωτεΐνες

1). Κοτόπουλο (Στήθος)

κοτόπουλο πρωτείνη
Το κοτόπουλο είναι ο βασιλιάς της πρωτεΐνης, ξεπερνάει ακόμα και την γαλοπούλα!

Γιατί να τρώμε κοτόπουλο;

  • Το άσπρο κρέας έχει πολύ λιγότερο λίπος από το κόκκινο κρέας (κοτόπουλο χωρίς την πέτσα).
  • Το στήθος κοτόπουλου έχει περισσότερη protein από το μπούτι, είναι μέσα στα φαγητά με πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας.
  • Βοηθάει τη σωστή ανάπτυξη των μυών.
  • Αποτελεί ιδανική τροφή για τις γυναίκες που βρίσκονται στην εγκυμοσύνη.
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα.
  • Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη.
  • Συνιστάται στο απλό κρυολόγημα.

Τι περιέχουν 100 γραμμάρια κοτόπουλου; (στήθος)

Πρωτεΐνη – 31 γρ.

Λίπος – 8 γρ.

Θερμίδες – 195

Υδατάνθρακες – 0

2). Αυγό

Αυγό πρωτείνη

Τα αυγά είναι είναι μία ακόμη σημαντική πηγή ζωικής πρωτεΐνης απαραίτητη για την σωστή αποκατάσταση των μυών, δεν είναι τυχαίο που τα περισσότερα συμπληρώματα διατροφής έχουν σαν βάση τους το αυγό! Η τέλια τροφή για το πρωινό μας.

Ο καλύτερος τρόπος για να απορροφήσει σωστά ο οργανισμός μας τη μέγιστη ποσότητα πρωτεΐνης του αυγού είναι να το καταναλώσουμε βραστό και όχι ωμό!

Γιατί να τρώμε αυγά;

  • Η πρωτεΐνη στο αυγό είναι πλούσια σε BCAAs.
  • Η μεθειονίνη και η κυστεΐνη είναι πολύ σημαντικά στοιχεία για τη σωστή δομή και διατήρηση πολλών πρωτεΐνών.
  • Αυξάνει τους μύες στο σώμα.
  • Το ασπράδι πρέπει να τρώγεται μαζί με το κρόκο του αυγού ώστε να λαμβάνουμε όλα τα θρεπτικά συστατικά.
  • Ο κρόκος περιέχει τις βιταμίνες στο αυγό, βιταμίνη D, βιταμίνη A, βιταμίνη K, βιταμίνη B, ψευδάργυρο, σελήνιο και σίδηρο.
  • Ο κρόκος του αυγού περιέχει πολύ σημαντική ποσότητα πρωτεΐνης, δεν πρέπει να τον πετάμε.

Τι περιέχει ένα αυγό;

Θερμίδες – 75

Πρωτεΐνη – 7 γρ.

Λίπος – 6 γρ.

Υδατάνθρακες – 0

3). Γάλα

γάλα πρωτείνη

Το γάλα είναι ότι καλύτερο για τη σωστή ανάπτυξη των εφήβων και των παιδιών! Πρέπει να το πίνουμε σε όλες τις ηλικίες. Βοηθάει τους αθλητές να αυξήσουν τους μύες τους. Το βρίσκουμε επίσης και σε σκόνη πρωτεΐνης σε συμπληρώματα διατροφής! Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν βασικό υλικό για φανταστικά κέικ πρωτεΐνης και όχι μόνο!

  • Βοηθάει την μυική ανάπτυξη σε όλα τα στάδια των ηλικιών.
  • Γίνεται εύκολα το βασικό συστατικό για protein pancakes – μπάρες πρωτεΐνης και ρόφημα σε σέικερ πρωτεΐνης.
  • Προλαμβάνει την οστεοπόρωση στους ηλικιωμένους.
  • Αναπληρώνει τα χαμένα υγρά της προπόνησης.
  • Μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικών επεισοδίων.
  • Εξαφανίζει την καούρα στο στομάχι.
  • Προσφέρει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας.
  • Είναι πολύ σημαντική πηγή ενέργειας.
  • Μειώνει το άγχος.
  • Χαρίζει όμορφο δέρμα και υγιή δόντια.
  • Αναπτύσσει γερά κόκαλα.
  • Είναι πλούσιο σε βιταμίνες.

Τι περιέχει ένα ποτήρι γάλα;

Πρωτεΐνη – 8 γρ.

Υδατάνθρακες – 12 γρ.

Λιπαρά – 14 γρ.

Ενέργεια – 660kj/158kcal

Ασβέστιο – 300mg

4). Γαλοπούλα

γαλοπούλα πρωτείνη

Το κοτόπουλο είναι ο βασιλιάς της πρωτεΐνης αλλά η γαλοπούλα είναι η βασίλισσα! Προσφέρει καθαρό λευκό κρέας πλούσιο σε άπαχη πρωτεΐνη, ότι πιο σημαντικό για την αποκατάσταση των μυών μετά το γυμναστήριο!

Που μας ωφελεί η γαλοπούλα;

  • Αυξάνει την άμυνα του οργανισμού λόγο του ότι είναι πλούσια σε ψευδάργυρο!
  • Το μαγνήσιο και το φώσφορο ανακουφίζουν από τους πονοκεφάλους και τις ημικρανίες.
  • Παρέχει άπαχη πρωτεΐνη και εύπεπτη, πλούσια σε βασικά αμινοξέα.
  • Μπορεί να γίνει ένα απολαυστικό γεύμα μέσα στα κορυφαία φαγητά με πρωτεΐνη.
  • Χαρίζει χαλάρωση και ευφορία στον οργανισμό μας λόγο του ότι είναι πλούσια στο αμινοξύ τριπτοφάνη.
  • Η γαλοπούλα έχει πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας.
  • Έχει μεγάλη διατροφική αξία και χαμηλή θερμιδική απόδοση.
  • Είναι πλούσια σε βιταμίνες, B3, B6, B12, B2.
  • Ανεβάζει τον αιματοκρίτη, λόγο σιδήρου.
  • Περιέχει κάλιο, κάνει καλό στη καρδιά.

Τι περιέχει η γαλοπούλα ανά 100 γρ.

Πρωτεΐνη – 29 γρ.

Λίπος – 7 γρ.

Υδατάνθρακες – 0

Θερμίδες – 187kcal

5). Σολομός

Σολομός

Το πασίγνωστο ψάρι του Ατλαντικού ωκεανού είναι μέσα στη λίστα με τις κορυφαίες τροφές με πρωτεΐνη ζωικής προέλευσης και όχι άδικα!

Ας δούμε τους λόγους και σε τι μας ωφελεί ο σολομός…

  • Αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές πηγές σε θετικά και πολύτιμα για την υγεία μας λιπαρά Ωμέγα-3.
  • Έχει λίγες θερμίδες και υψηλή διατροφική αξία.
  • Είναι πλούσιος σε πρωτεΐνη.
  • Βοηθάει στη πρόληψη του διαβήτη τύπου 2.
  • Βελτιώνει την καρδιαγγειακή κατάσταση.
  • Περιέχει βιταμίνες, D, B6, B12 σελήνιο και φώσφορο.

Τι περιέχει ο σολομός ανά 100 γρ.

Πρωτεΐνη – 20 γρ.

Λίπος – 13 γρ.

Υδατάνθρακες – 0 γρ.

Θερμίδες – 210kcal

Top 5 τρόφιμα με Φυτικές Πρωτεΐνες

1). Κινόα

κινόα πρωτείνη

Το δημητριακό με την μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, περισσότερη ακόμα και από το ρύζι! Δεν περιέχει γλουτένη, ενώ βρίσκουμε σε αυτό 20 απαραίτητα αμινοξέα για τον οργανισμό μας.

Που μας ωφελεί η κινόα;

  • Οι πρωτεΐνες που έχει είναι παρόμοιες με αυτές του γάλακτος.
  • Περιέχει πολλά αντιοξειδωτικά, φυστερόλες, πολυφαινόλες, φλεβανοειδή, τα οποία εμποδίζουν την απελευθέρωση των ελεύθερων ριζών.
  • Διευκολύνει τη λειτουργία του εντέρου λόγο του ότι είναι μία καλή πηγή φυτικών ινών.
  • Έχει θετικά Ωμέγα-3 λιπαρά.
  • Περιέχει βιταμίνη Ε, προστατεύει το δέρμα από δερματικές ασθένειες όπως η ψωρίαση.
  • Είναι πλούσια σε μέταλλα, μαγγάνιο, μαγνήσιο, κάλλιο.
  • Επιταχύνει την απώλεια βάρους.
  • Συμβάλει στην καλή υγεία της καρδιάς.
  • Top φυτικές τροφές με πρωτεΐνη.

Η κινόα παρουσιάζει πάρα πολλά θετικά στοιχεία, θέλει προσοχή όμως στα άτομα που παρουσιάζουν ουρική αρθρίτιδα και πέτρες στα νεφρά γιατί δεν πρέπει να καταναλώνεται από αυτά τα άτομα που πάσχουν από τις συγκεκριμένες ασθένειες, είναι πολύ πιθανό ότι θα επιδεινώσει τη κατάσταση τους. Δεν πρέπει να λείπει ποτέ από την δίαιτα με πρωτεΐνη που κάνουμε.

Τι περιέχει η κινόα; (100 γρ.)

Πρωτεΐνη – 5 γρ.

Υδατάνθρακες – 21 γρ.

Λίπος – 2 γρ.

Νερό – 72 γρ.

2). Ρύζι (καστανό)

ρύζι πρωτείνη

Το καστανό ρύζι υφίσταται ελάχιστη επεξεργασία, αυτό το καθιστά πιο υγιεινό από το λευκό ρύζι γιατί διατηρεί τη φλούδα και το πίτουρο.

Που μας ωφελεί το καστανό ρύζι;

  • Είναι η ιδανική λύση για όσους επιθυμούν να χάσουν κιλά, οι φυτικές ίνες που περιέχει συμβάλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου και στην διαδικασία της πέψης.
  • Δίνει την αίσθηση του κορεσμού, μας κάνει να αισθανόμαστε χορτάτοι.
  • Καταπολεμά την αρθρίτιδα, είναι πλούσιο σε σελήνιο.
  • Είναι πηγή αυτοφυών ελαίων, υγιή λίπη που συμβάλουν στα σωστά επίπεδα χοληστερόλης.
  • Ανήκει στη κατηγορία των δημητριακών με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη.
  • Είναι μέσα στη λίστα με τις καλύτερες αντιωξειδοτικές τροφές.
  • Δρα ενεργά κατά του διαβήτη, εξασφαλίζει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα.
  • Θεραπεύει τη καντιντίαση. Ο ζυμομύκητας κάντινα είναι η μάστιγα της κακής διατροφής του δυτικού τρόπου ζωής. Είναι ένας μικροοργανισμός που προσβάλει το πεπτικό μας σύστημα.

Τι περιέχει το καστανό ρύζι; (100 γρ.)

Πρωτεΐνη – 2,6 γρ.

Υδατάνθρακες – 23 γρ.

Λιπίδιο – 1 γρ.

3). Φυστίκια

Φυστίκια πρωτείνη

Μία τροφή πολύ πλούσια σε θετικά για τον οργανισμό μας Ω3 λιπαρά οξέα!

Ποια είναι τα ωφέλη του φυστικιού για την υγεία μας;

  • Είναι πλούσια σε βιταμίνη Β6, βοηθάει τη σωστή λειτουργία του νευρικού συστήματος.
  • Βελτιώνουν την οξυγόνωση των κυττάρων, χαρίζει υγιές αίμα.
  • Βοηθούν στη πρόληψη του διαβήτη τύπου 2.
  • Είναι μία από τις κορυφαίες φυτικές πρωτεΐνες.
  • Περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες όπως οι πολυφαινόλες και η ρεσβερατρόλη.
  • Προστατεύουν τα αγγεία και την καρδιά.
  • Είναι πλούσια σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα Ω3.
  • Οι ξηροί καρποί συμπεριλαμβάνονται στις αφροδισιακές τροφές για τον άνθρωπο.
  • Από τις πιο σπουδαίες φυτικές τροφές με πρωτεΐνη.

Τι περιέχουν 100 γρ. φυστικιών;

Πρωτεΐνη – 20 γρ.

Υδατάνθρακες – 8 γρ.

Λιπίδιο – 45 γρ. (κορεσμένα 6 γρ – πολυακόρεστα 14 γρ. – μονοακόρεστα 24 γρ.)

Θερμίδες – 562 kcal

4). Βρώμη

Μπορεί να μπει εύκολα στη δίαιτα με πρωτεΐνη φτιάχνοντας σπιτικές μπάρες πρωτεΐνης με αυτή ή βάζοντας της αλεσμένη στο σέικερ πρωτεΐνης μαζί με γάλα.

Είναι μία σούπερ τροφή που εκτός από υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη είναι πολύ πλούσια σε υδατάνθρακα! Ότι καλύτερο για το πρωινό γεύμα στο ξεκίνημα της ημέρας!

Σε τι μας ωφελεί η βρώμη;

  • Το θαυματουργό δημητριακό είναι πλούσιο σε βιταμίνη D και μελατονίνη. Η ουσία αυτή ρυθμίζει τον κύκλο ύπνου εγρήγορσης.
  • Από τις ποιοτικότερες φυσικές τροφές με πρωτεΐνη φυτικής προέλευσης.
  • Βοηθάει στη χρόνια κόπωση, την απώλεια οστικής μάζας, τις ημικρανίες και το ευερέθιστο έντερο.
  • Είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β.
  • Αποκαθιστά την ισορροπία πολλών ορμονών που έχουν σχέση με το άγχος.
  • Είναι γεμάτη υδατάνθρακες και πλούσια σε πρωτεΐνη.

Τι περιέχουν 100 γρ. βρώμης;

Πρωτεΐνη – 17 γρ.

Υδατάνθρακες – 66 γρ.

Λιπαρά – 7 γρ.

Ενέργεια – 1628 KJ

5). Σπανάκι

σπανάκι πρωτείνη

Το σπανάκι δρα προληπτικά κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου και καθυστερεί τον εκφυλισμό των εγκεφαλικών κυττάρων! Περιέχει αρκετή ποσότητα φυτικής πρωτεΐνης.

Ποια είναι τα ωφέλη του σπανακιού;

  • Είναι πλούσιο σε βιταμίνη Α, συμβάλει στη σωστή διατήρηση του επιπέδου των λεμφοκυττάρων. Τα λεμφοκύτταρα με τη σειρά τους προστατεύουν τον οργανισμό μας από ασθένειες και μολύνσεις!
  • Το μαγνήσιο που περιέχει το σπανάκι μειώνει την αρτηριακή πίεση.
  • Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, βιταμίνες, βιταμίνη Α, βιταμίνη Κ, βιταμίνη Ε, και C. Βοηθάει το πεπτικό και ανοσοποιητικό σύστημα.
  • Χαρίζει δύναμη και ενέργεια στον οργανισμό μας, είναι πλούσιο σε σίδηρο.
  • Έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, το σπανάκι περιέχει την ουσία neoxanthin, η οποία βοηθάει στην καταπολέμηση των φλεγμονών.
  • Έχει αρκετή ποσότητα φυτικής προέλευσης πρωτεΐνης, απαραίτητη για τους μύες.
  • Χαρίζει υγιές δέρμα.
  • Έχει λίγες θερμίδες, ωφελεί τα μάτια, τα οστά και το μυαλό!

Πόση πρωτεΐνη έχει ένα φλυτζάνι σπανάκι;

Πρωτείνη – 5 γρ. μία κούπα

Υδατάνθρακες – 0

Αυτές ήταν μερικές από τις Top τροφές με πρωτεΐνη για τον άνθρωπο! Μην ξεχάσετε να επισκεφτείτε το forum υγείας για να συζητήσετε και να ανταλλάξετε απόψεις με τα μέλη μας!