Πως να ξεκινήσετε δυνατά την ημέρα σας τρώγοντας σωστά! Τι να συμπεριλάβουμε στο πρωινό γεύμα για υγεία, δύναμη και ευεξία! Δείτε μερικές από τις τροφές που δεν πρέπει ποτέ να λείψουν από το τραπέζι σας!

1). Αυγό

Τα αυγά είναι μία τροφή που δεν πρέπει να λείπει ποτέ από το πρωινό γεύμα!

Είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες, δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι αθλητές τρώνε βραστά αυγά για την σωστή αποκατάσταση των μυών τους. Αυξάνει την μυική μάζα του σώματος, είναι πλούσιο σε βιταμίνες, Β2, Β5, Β12. Ένα αυγό περιέχει 6 με 7 γραμμάρια ποιοτικής πρωτεΐνης. Το ασπράδι περιέχει μεγάλη ποσότητα από αυτή αλλά ο κρόκος είναι επίσης πολύτιμος γιατί περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά και πρωτεΐνη οπότε δεν πρέπει να τον πετάμε. Έτσι το αυγό κερδίζει επάξια μία από τις πρώτες θέσεις στη λίστα με τις τροφές που συμπεριλαμβάνονται στο καλύτερο πρωινό γεύμα για τον άνθρωπο.

Τα αυγά είναι από τις πιο σημαντικές τροφές για τη σωστή ανάπτυξη των παιδιών και μία από τις σπουδαιότερες για το πρωινό γεύμα όλων μας.

Τι περιέχει ένα ολόκληρο αυγό;

70 – Θερμίδες

6 με 7 γρ. – Πρωτεΐνη

5 γρ. – Λίπους

Σχεδόν καθόλου υδατάνθρακες

2). Βρώμη

Βρώμη

Μία ακόμα σούπερ τροφή που την προτιμούν οι αθλητές για την σωστή σωματική κατάσταση τους λόγω της τεράστιας περιεκτικότητας της σε υδατάνθρακες είναι η βρώμη! Τι είναι η βρώμη; Είναι στην κυριολεξία ένας υδατάνθρακας αφού το δημητριακό αυτό περιέχει πάνω από 60% υδατάνθρακα. Ένα πρωινό γεύμα πλούσιο σε βρώμη μας δίνει ενέργεια και δύναμη.

Οι υδατάνθρακές της βρώμης προσφέρουν ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας, είναι ότι καλύτερο για το πρωινό μας ξεκίνημα.

Τι περιέχει η βρώμη; (Στα 100 γραμμάρια)

Υδατάνθρακες – 66 γρ.

Πρωτεΐνη – 17 γρ.

Λιπαρά – 7 γρ.

Ενέργεια – 1628 KJ

3). Πράσινο Τσάι

Είναι ένας από τους καλύτερους λιποδιαλύτες, στην κυριολεξία καίει το λίπος και αυξάνει ραγδαία το ρυθμό διάσπασης του. Καταπολεμάει τον καρκίνο! Πραγματικά ένα θαύμα της φύσης… Δεν πρέπει να λείπει ποτέ από το πρωινό γεύμα μας!

  • Το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες που καταπολεμούν το καρκίνο, χάρη στις πολυφαινόλες που περιέχει.
  • Καίει το κοιλιακό λίπος μειώνοντας το σωματικό βάρος.
  • Βοηθάει στον καρκίνο του παχέος εντέρου.
  • Επιδιορθώνει τις ρυτίδες, η επιγαλλοκατεχίνη που διαθέτει το πράσινο τσάι είναι εκατοντάδες φορές πιο δυνατή από την βιταμίνη Ε.
  • Μελέτες έδειξαν ότι καταστρέφει τα καρκινικά κύτταρα του προστάτη.
  • Καίει το συνολικό ποσοστό λίπους στο σώμα.
  • Εξισορροπεί τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.
  • Περιέχει λιγότερη καφεΐνη  από το μαύρο τσάι και τον καφέ.
  • Η επιγαλλοκατεχίνη, σύμφωνα με έρευνα ανέστειλε τον μεταβολισμό των καρκινικών κυττάρων και σε όγκους στο μαστό.

4). Γκότζι μπέρι

Το κόκκινο φρούτο από τη μακρινή Κίνα περιέχει πολύ περισσότερη βιταμίνη C από το πορτοκάλι και το λεμόνι. Ανήκει στη κατηγορία των super foods! Είναι η κορυφαία τροφή σε αντιοξειδωτικά τα οποία ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, καταπολεμά τις φλεγμονές. Προλαμβάνει τους καρκινικούς όγκους και βοηθάει στην μείωσή τους. Έχει περισσότερο σίδηρο ακόμα και από το σπανάκι. Το Γκότζι μπέρι έχει τόσες ευεγερτικές και θεραπευτικές ιδιότητες για τον οργανισμό που θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε ως μία “Θεϊκή” τροφή.

Βοηθάει στη καλή λειτουργία των νεφρών, του καρδιαγγειακού και του συκωτιού. Είναι από τους λίγους καρπούς της φύσης με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη.

5). Μπανάνα

Ένα ακόμη φρούτο στη κατηγορία των super foods. Αποτελεί για τους αθλητές τη Νο 1 επιλογή ανάμεσα στα φρούτα

Γιατί όμως οι αθλητές τρώνε μπανάνα πριν και μετά τον αγώνα;

Προσφέρει τη μέγιστη ενέργεια αν καταναλωθεί πριν την προπόνηση. Η μπανάνα είναι πλούσια σε φυσικό υδατάνθρακα, είναι ο βασικός λόγος που βλέπουμε συχνά αθλητές να την τρώνε.

Είναι πλούσια σε μαγνήσιο που βοηθάει στη σωματική κόπωση και στην αποφυγή των κραμπών! Πλούσια σε φυτικές ίνες, συνιστάται στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας!

Ποια είναι τα οφέλη από τις μπανάνες για τον οργανισμό μας προσθέτοντάς την στο πρωινό γεύμα μας;

  • Βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς.
  • Διαθέτουν ισχυρά αντιοξειδωτικά.
  • Βοηθούν την πέψη λόγω των φυτικών ινών.
  • Βελτιώνουν τη σωστή λειτουργία των νεφρών.
  • Δίνουν ενέργεια στον οργανισμό.
  • Βοηθούν τη λειτουργία των νεφρών.
  • Δίνουν την αίσθηση ότι είστε χορτάτοι.

Τι περιέχει η μπανάνα; (ανά 100 γρ.)

Υδατάνθρακες – 24 γρ.

Πρωτεΐνη – 1,1 γρ.

Ζάχαρη – 13 γρ.

6). Μέλι

Μέλι

Μία από τις σημαντικότερες πηγές ενέργειας είναι το μέλι για τον οργανισμό μας! Ότι καλύτερο για ένα υπέροχο πρωινό ξύπνημα.

Ποια είναι τα ωφέλη του μελιού για τον οργανισμό μας;

  • Είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες! Χαρίζει δύναμη, ενέργεια και ζωτικότητα.
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα.
  • Είναι ότι καλύτερο για το δέρμα, ένα φυσικό καλλυντικό.
  • Θεραπευτικό, φυσικό φάρμακο.
  • Χαρίζει δυνατά και λαμπερά μαλλιά.
  • Αφροδισιακό, αυξάνει την επιθυμία για sex.
  • Από τα πιο δημοφιλή υποκατάστατα της ζάχαρης.
  • Είναι φυσικό υπακτικό, ήπιο και αποτελεσματικό.
  • Ηρεμιστικό, βοηθάει το νευρικό σύστημα.
  • Προλαμβάνει τη συμπίεση των αρτηριών.
  • Το μέλι ρυθμίζει τα επίπεδα της χοληστερίνης.
  • Έχει αντιβακτηριακές ιδιότητες.

7). Γάλα

Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει το γάλα από τις κορυφαίες τροφές στο πρωινό γεύμα! Είναι πλούσιο με θρεπτικές ουσίες για τον άνθρωπο, σε ασβέστιο, φώσφορο, λίπος, υδατάνθρακες και πρωτεΐνη.

Γιατί είναι τόσο σημαντικό το γάλα για το πρωινό γεύμα στη διατροφή μας;

  • Είναι πλούσιο σε πρωτεΐνη, βοηθάει στην ανάπτυξη των παιδιών, στην αύξηση και διατήρηση της μυικής μάζας των ενηλίκων.
  • Είναι μία πλήρης τροφή.
  • Δημιουργεί σωστά τον σκελετό των εφήβων.
  • Πλούσιο σε βιταμίνες.
  • Κάνει το δέρμα φωτεινό και λαμπερό.
  • Δυναμώνει τα δόντια.
  • Χαρίζει λαμπερά μαλλιά.
  • Ενυδατώνει τον οργανισμό μας.
  • Αυξάνει την εγκεφαλική δραστηριότητα.
  • Εμποδίζει το Alzheimer.