”Η δίαιτα dash (Dietary Approaches to Stop Hypertension) σημαίνει “Διαιτητικές προσεγγίσεις για καταπολέμηση της υπέρτασης”.

Ενθαρρύνει τους ανθρώπους να μειώσουν την πρόσληψη νατρίου αυξάνοντας την πρόσληψη θρεπτικών ουσιών όπως το ασβέστιο, το κάλιο και το μαγνήσιο που συμβάλλουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Είναι με λίγα λόγια η πιο διάσημη δίαιτα στον κόσμο για την υπέρταση. Έχει σπουδαία αποτελέσματα στην καταπολέμηση αυτής της επικίνδυνης νόσου για την υγεία του ανθρώπου.

Ένα άτομο που ακολουθεί τη δίαιτα dash μπορεί να διαπιστώσει ότι η συστολική αρτηριακή πίεση μειώνεται κατά 8 έως 14 βαθμούς μέσα σε λίγες εβδομάδες.

Υπάρχουν δύο είδη δίαιτας DASH:

Η πρώτη είναι το πρότυπο μοντέλο που επιτρέπει στους ανθρώπους να καταναλώνουν έως και 2.300 χιλιοστόγραμμα αλατιού την ημέρα.

Ο δεύτερος τύπος είναι η δίαιτα χαμηλού νατρίου που περιορίζει τη δίαιτα σε περισσότερα από 1.500 χιλιοστόγραμμα νατρίου την ημέρα.

Πέρα από τη μείωση της αρτηριακής πίεσης, η δίαιτα dash προσφέρει πολλά πιθανά οφέλη, συμπεριλαμβανομένης της απώλειας βάρους και του μειωμένου κινδύνου για καρκίνο.

Ωστόσο, δεν πρέπει να περιμένετε από την δίαιτα dash να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος από μόνη της. Ο λόγος είναι ότι σχεδιάστηκε θεμελιωδώς για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Η απώλεια βάρους μπορεί απλώς να είναι ένα πρόσθετο πλεονέκτημα.

Επομένως, η δίαιτα αυτή επηρεάζει το σώμα σας με διάφορους τρόπους:

Μειώνει την αρτηριακή πίεση

Η πίεση του αίματος είναι ένα μέτρο της δύναμης που τοποθετείται στα αιμοφόρα αγγεία και τα όργανα καθώς το αίμα σας περνά μέσα από αυτά.

Μπορεί να βοηθήσει την απώλεια βάρους

Πιθανότατα θα έχετε χαμηλότερη αρτηριακή πίεση με τη δίαιτα dash ανεξάρτητα από το εάν θα χάσετε βάρος ή όχι.

Άλλα Πιθανά Οφέλη για την Υγεία

Η δίαιτα dash μπορεί επίσης να επηρεάσει και άλλους τομείς υγείας, όπως να μειώσει τον κίνδυνο για τα παρακάτω:

Βοηθάει στην πρόληψη του Καρκίνου: Μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι τα άτομα που ακολουθούν τη δίαιτα dash είχαν μικρότερο κίνδυνο κάποιων καρκίνων. Σε αυτούς συμπεριλαμβάνεται και ο καρκίνος του παχέος εντέρου και του μαστού.

συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου του παχέος εντέρου και του καρκίνου του μαστού.

Ελαττώνει τις πιθανότητες μεταβολικού συνδρόμου: Ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι μειώνει τον κίνδυνο μεταβολικού συνδρόμου κατά έως και 81%.

Μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη: Η δίαιτα έχει συνδεθεί με χαμηλότερο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2. Μερικές μελέτες αποδεικνύουν ότι μπορεί επίσης να βελτιώσει την αντίσταση στην ινσουλίνη.

Μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων: Σε μια πρόσφατη μελέτη στις γυναίκες, μετά από μια δίαιτα dash συσχετίστηκε με 20% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου και 29% χαμηλότερο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.

Πολλά από αυτά τα προστατευτικά αποτελέσματα αποδίδονται στο υψηλό περιεχόμενο φρούτων και λαχανικών του διαιτολογίου. Σε γενικές γραμμές, η κατανάλωση περισσότερων φρούτων και λαχανικών μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης ασθενειών.

Μπείτε στο Forum Υγείας για να συμμετέχετε σε συζητήσεις για όλα τα θέματα!