”Τι είναι αυτό που ποτέ δεν λείπει από την κουζίνα ενός νοικοκυριού; Αυτό το συστατικό που με τις διάφορες ποικιλίες του και με τους άπειρους συνδυασμούς του δημιουργεί ένα τεράστιο εύρος συνταγών με πολλά οφέλη στην υγεία;”

Αποτελεί μια προαιώνια τροφή διατρέχοντας σχεδόν όλους τους πολιτισμούς. Αν δεν μαντέψατε μέχρι τώρα, φυσικά και μιλάμε για το αλεύρι. Όλοι το γνωρίζουν. Αυτό όμως που δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι είναι τα διαφορετικά είδη αλευριού που υπάρχουν και τα οφέλη τους για την υγεία. Σε αυτό το άρθρο θα σας παρουσιάσουμε τα βασικότερα είδη αλευριού που υπάρχουν.

Αλεύρι είδη υγιεινά για τον οργανισμό μας

Καλαμποκάλευρο

Ξεχωρίζει από το κίτρινο χρώμα του και, όπως φαίνεται και από το όνομά του, η προέλευσή του είναι από το ενδοσπέρμιο του καλαμποκιού. Διαθέτει χαμηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, λόγος που τα ζυμάρια δεν διαθέτουν τόση ελαστικότητα. Όσο για τα οφέλη στην υγεία μας, το καλαμποκάλευρο είναι πλούσιο σε ίνες βοηθώντας στην πρόληψη πεπτικών διαταραχών αλλά και διαθέτει αντιοξειδωτική δράση κατά των ελεύθερων ριζών.

Αλεύρι χωρίς γλουτένη

Οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα χρησιμοποιούν λευκό αλεύρι ή σιτάλευρο τα οποία δεν διαθέτουν τόσα οφέλη για την υγεία. Πέρα από το γεγονός ότι κάποιοι άνθρωποι έχουν δυσανεξία στη γλουτένη, αυτά τα αλεύρια επιβαρύνουν αρκετά το πεπτικό σύστημα. Μπορούν, όμως, να αντικατασταθούν από αλεύρια χωρίς γλουτένη, φυσικά και με μεγάλη διατροφική αξία.

Αλεύρι καρύδας, αλεύρι ολικής αλέσεως από φύτρες, αλεύρι βρώμης και ρυζάλευρο, όλα αυτά μπορούν να λειτουργήσουν ως αντικατάστατο του παραδοσιακού αλευριού.

Αλεύρι ζέας

Η ζέα αποτελούσε βασικό συστατικό στη διατροφή των αρχαίων Ελλήνων. Δεν τρώγανε αλεύρι από σιτάρι. Προτιμούσαν να το δίνουν στα ζώα. Αυτό που προτιμούσαν ήταν το αλεύρι ζέας. Η ζέα είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και ίνες. Βοηθά στην απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών, καταστέλλει την χρόνια φλεγμονή και θεωρείται πως αποτρέπει την ανάπτυξη και μετάσταση του καρκίνου. Η λυσίνη που περιέχει ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και αποτελεί κύριο στοιχείο της βιοχημικής λειτουργίας του εγκεφάλου.

Αλεύρι αμυγδάλου

Ως γνωστόν ,τα αμύγδαλα διαθέτουν μεγάλες ποσότητες μαγνησίου, μαγγανίου, ασβεστίου και καλίου.

Έρευνες που έχουν διεξαχθεί δείχνουν πως το αλεύρι αμυγδάλου βοηθά στην μείωση της κακής χοληστερόλης, ειδικά σε άτομα με υψηλή χοληστερόλη και διαβήτη. Τα αμύγδαλα είναι, επίσης, μια τροφή υψηλή σε ίνες και διαθέτει μερικά ειδή λιπών καλώ για την υγεία. Το αλεύρι τους είναι ιδανικό για το ψήσιμο κέικ και μπισκότων αλλά και για πολλές άλλες χρήσεις.

Αλεύρι ταπιόκας

Η ταπιόκα είναι μία από τις αγνότερες μορφές αμύλου που υπάρχουν. Χρησιμοποιείται κυρίως σε συνταγές για την υποβοήθηση της πήξης. Αν και δεν προσφέρει πολλές θρεπτικές ουσίες (πέρα από άμυλο/υδατάνθρακες), η ταπιόκα είναι μια καλή επιλογή γιατί διαθέτει λίγες θερμίδες και καθόλου ζάχαρη.

Στο ένα τέταρτο της κούπας αλευριού ταπιόκας, υπάρχουν περίπου 100 θερμίδες, 26 γραμμάρια υδατανθράκων και σχεδόν καθόλου ζάχαρη, λίπος ή πρωτεΐνη.

Αλεύρι από ρεβίθια

Καθώς τα ρεβίθια ανήκουν στην οικογένεια των λαχανικών, διαθέτουν πολλές ίνες βοηθώντας με την πέψη και την απώλεια βάρους.

Επιπλέον, το αλεύρι από ρεβίθια διαθέτει την ιδανική αναλογία μαγνησίου και ασβεστίου, βιταμίνες Β, ιδιαίτερα για τις έγκυες γυναίκες καθώς διαθέτει μεγάλες ποσότητες φολικού οξέος.    

Αλεύρι είδη υγιεινά για τον άνθρωπο, είναι ένα άρθρο για την υγιεινή διατροφή. Μπείτε στο Forum Yγείας για να συζητήσετε περισσότερα για θέματα που σας ενδιαφέρουν.